Pagina's

maandag 17 juni 2013

Zomerse macaroni

Vanwege het warme weer plaats ik een recept voor een zomerse macaroni.

Ingrediënten:
macaroni
yoghurt
water
knoflookpoeder 
olijfolie
tomatenpuree (klein blikje)
paprikapoeder (heet of mild)
gehakt
peterselie (gedroogd of vers)
zout
                              

Kook de macaroni.
Leng 1 liter yoghurt aan met 1/4 liter water. Doe er naar smaak knoflookpoeder en zout bij. Doe dit in een kan.
Doe de olijfolie in een hapjespan. Bak daarin even de paprikapoeder. Doe daarna de tomatenpuree erbij. Even doorbakken. Rul daarna het gehakt erin.

Opdienen: Doe macaroni (even afgekoeld) op het bord. Daarna rijkelijk het yoghurtmengsel. (De macaroni moet zwemmen.) Daaroverheen gaat het gehaktmengsel. Doe als laatste wat peterselie op het bord voor de kleur.

Het yoghurtmengsel en de macaroni pas op het bord mengen, anders gaat de macaroni te veel opzwellen.

Serveer er een lekkere sla bij.

Mijn favoriete sla:
ijsbergsla, in smalle reepjes gesneden
tomaat, in blokjes gesneden
komkommer, gesneden met de kaasschaaf
taugé
feta, in kleine blokjes
zwarte olijven, ontpit en gehalveerd

Alles mengen met (indien nodig) zout, klein beetje olijfolie en citroensap.

2 opmerkingen:

  1. Mij lijkt dit heel erg lekker maar hoef ik mijn gezin niet voor te zetten.
    Dank je wel voor het delen.
    Liefs
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen